Alla inlägg under april 2008

Av Anna - 16 april 2008 19:28


Jag tog en promenad nyss, gick förbi det lokala alkishaket ovh blev nostalgisk.

Har knappt vart där sedan min partner in crime åkte bort i februari.

Jag provade att gå dit med substituten men det blev bara galet ovärt.


Jag vill ha sommar, sol och en öl på uteserveringen!


Nu ska jag äta en äcklig macka, orkar inte laga mat.

Av Anna - 16 april 2008 17:07

någon som kan gissa vilket land jag var i?

Av Anna - 16 april 2008 16:38


En kväll i u-landet;


Jag, partner in crime och hennes två svenska vänner satt på hotellet och spelade ölspelet med mousserande vin. Jag fick alla nitkort och blev där med mindre nykter.

Vi lyckas till sist ta oss in på någon skum klubb, inget minne av hur dock.


Partner in crime har berättat om en kollega till henne, fransmannen.

Väl ute på krogen träffar vi fransmannen. Partner in crime presenterar oss för varandra och fransmannen kysser mig på munnen.

Det är väl så man gör i Frankrike tänker jag och bryr mig inte.


(fast forward)

Jag, partner in crime, tysk och fransman har en efterfest i ca 20 minuter.

Sen har jag och fransmannen en egen efterfest.

 Vi gick in på hans skabbiga inrökta lilla, lilla personalboende och lyssnade på Ace of Bace. (Han kunde texten till låtarna, det kunde inte jag)


En sak ledde till en annan som man brukar säga.

Grejen är bara den att hans bärbara dator står uppe, riktad mot sängen (för att vi hade lyssnat på musik på den)

Så mitt i allt fick jag lite paranoior om att han filmade oss, så jag, nykter som jag var, sa inget om det. Istället slog jag honom. Det tolkade han som att jag var ganska kinkey, så han bet mig.

Hårt!


Jag hade kvar det där förbannade bitmärket i över en vecka.


Jag borde nog testa mig för rabies.


Av Anna - 16 april 2008 15:43


OLWs nya chips "sourcream & pepper" var en stor besvikelse. Dom var i klass med "tralala"-chipsen jag och partner in crime åt i somras. Blä.


Lokas fläder & citronsmak var inte heller mycket att hänga i granen.


Funderar starkt på att palla mig bort till systembolaget. Bara utifall något skulle komma upp. (det kommer det inte att göra, alla jobbar)


Jag behöver en pojke att sova med, jag har grov närhetsabstinens.



Av Anna - 16 april 2008 15:21


Mina 3 senaste sms;


2008/04/13 11.28.05 från; partner in crime

"Slutar 3 för dagen du kan ringa igen då? jobbar..puss:-)"


2008/04/13 17:28:42 från; skabbigt ex som jag ej pratat med på 1 år

"Jag har tråkigt:( Lust att hitta på nåt?"


2008/04/15 22:36:45 från; ett one-night-stand som inte vet när det är dags att lägga ner. "Ska vi leka?"


Av Anna - 16 april 2008 14:40

Domedagen är kommen.


Jag var naiv, jag lämnade min lägenhet för att träffa bror min.


Den kurragömmalek som jag har lekt med min hyresvärd de senaste dagarna är nu över. Jag öppnade porten, och där stod han. Glodde på mig!

Men det kunde gått så mycket sämre än det gjorde, för att se det från den positiva sidan.


Jag sa; hej, hej! (väldigt hurtigt och glatt)

Han sa; .... (kollade ganska surt på mig)

Trevlig prick, man kan väl åtminstone svara på tilltal? är det för mycket begärt?


Jag tror att han hatar mig.

Av Anna - 16 april 2008 12:58


Musik;

Kristofer Åström - The dark

Kristofer Åström - Conjure me

Lars Winnerbäck - Hjärter dams sista sång


Film;

Guds stad

Pianisten

Släpp fångarna loss det är vår


Böcker

Den lilla fången - Jane Elliott

Zahiren - Poulo Coelho

Doktor Glas - Hjalmar Söderberg

Av Anna - 16 april 2008 12:52

Jag har vad som kallas en beroendepersonlighet.

D.v.s jag gör ingenting med måtta. Om jag tycker om någonting så gör jag det för mycket. För ofta.

Jag önskar innerligt att jag tyckte om att plugga.


Jag överdriver på följande sätt;

Jag skaffade den här bloggen igårkväll och har nu ca 15 inlägg.

Jag jobbar 200 timmar i månaden.

Jag dricker i genomsnitt 10-15 öl per kväll jag går ut (även de kvällar jag säger att jag bara ska ta en öl.

Jag går ut ca 4 gånger i veckan.

Jag dricker numer ca 10 koppar kaffe om dagen.

Jag röker ett paket om dagen.


Jag bantar aldrig längre, för jag överdriver bara och slutar äta överhuvudtaget.


Ovido - Quiz & Flashcards